ترجمه یکی از دغدغه های کاربران فارسی زبان، در مرور و مطالعه ی مطالب غیر فارسی در صفحات مختلف وب است. احتمالا هر کدام از ما یکی از انواع دیکشنری های متداول را مورد استفاده قرار می دهیم، که البته گاهی (فقط گاهی) می‌تواند با دشواری‌هایی همراه باشد.

اما اگر از کاربران مرورگر Chrome هستید در این مطلب کوتاه، با افزونه ای برای این مرورگر آشنا می‌شوید که با استفاده از آن به آسانی (تنها با انتخاب متن مورد نظر) می توانید کلمات و حتی جملات را به زبان دلخواه ترجمه کنید.

در ادامه نحوه‌ی نصب و استفاده از این افزونه توضیح داده شده است.

برای دسترسی به افزونه‌ی Google Translate از طریق مرورگر Chrome اینجا کلیک کنید.

نصب و فعالسازی

در پنجره‌ی باز شده دکمه‌ی ADD TO CHROME را بزنید:

نصب افزونه Google Translate در مرورگر Chrome

سپس در پیغامی که نمایش داده می‌شود، دکمه‌ی Add extension را کلیک کنید:

نصب افزونه Google Translate در مرورگر Chrome

به این ترتیب فرآیند دانلود و نصب افزونه آغاز شده و پس از مدت کوتاهی به اتمام می‌رسد. حالا می‌توانید آیکن افزونه را در نوار بالای مرورگر مشاهده نمایید:

نصب افزونه Google Translate در مرورگر Chrome

اعمال تنظیمات دلخواه

با کلیک راست روی آیکن افزونه و انتخاب گزینه‌ی Options می توانید به بخش تنظیمات رفته و در این بخش، زبان دلخواه خود که می‌خواهید کلمات یا متون به آن ترجمه شوند را انتخاب نموده و در نهایت با زدن دکمه‌ی Save تنظیمات خود را ذخیره نمایید:

نصب افزونه Google Translate در مرورگر Chrome

استفاده و کاربرد (ترجمه متن)

حال اگر به عناون مثال با مرورگر Chrome به سایتی مراجعه کنیم که به زبان انگلیسی است، با انتخاب کلمات و یا جملات، به آسانی می توانیم ترجمه‌ی آن را (به زبانی که در مرحله قبل تعیین کردیم) مشاهده نماییم:

متن ترجمه شده با افزونه Google Translate در مرورگر Chrome

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از این افزونه‌ی کاربردی نهایت استفاده را ببرید. اگر همچنان در مورد نصب و عملکرد این افزونه ابهام دارید می توانید ویدئوی زیر را هم مشاهده کنید:

دسته بندی شده در: