قصه هایی که “رخشان بنی اعتماد” در مقام کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویسِ فیلم “قصه ها” روایت کرده است، شاید کمی تلخ، کمی گزنده و یا حتی سیاه به نظر برسند.
اما اگر کمی ریزبینانه تر به محیط پیرامون خود بنگریم؛ حتما قصه هایی به مراتب تلخ تر، گزنده تر و سیاه تر خواهیم دید. شایسته نیست برای آنکه کام زندگی خودمان تلخ نشود، قصه ها را نادیده بگیریم و یا روی آن ها را با خاک بپوشانیم.
قصه ها - رخشان بنی اعتماد

این فیلم که قطاری از بازیگران مطرح سینمای ایران در آن ایفای نقش کرده اند، در سال 1390 ساخته شد اما به دلایل سیاسی توقیف شد و اجازه ی اکران پیدا نکرد، تا اینکه در اردیبهشت ماه 1394 مجوز اکران عمومی فیلم صادر شد.
قصه ها - رخشان بنی اعتماد
البته قصه ها، همان قصه های تکراری ست و شاهد نقش آفرینی های منحصر به فرد هم نیستیم. اما تکرار کردن بعضی چیزها خیلی هم بد نیست. به هر حال فکر می کنم درون مایه ی فیلم، یعنی نمایش معضلات و ناهنجاری های اجتماعی یک جامعه برای آن جامعه می تواند مفید واقع شود.
این فیلم همچنین در جشنواره های متعدد خارجی نیز شرکت کرده و بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است. احتمالا علاقه ی جشنواره ها به دیدن مشکلات و نابسامانی های جوامعی که آنها “جهان سوم” می خوانند در این مورد بی تاثیر نبوده است.
قصه ها - رخشان بنی اعتماد

دسته بندی شده در: